MAMMA

HEJ! GRATTIS PÅ MORSDAAAAAaaaG! hihi. Jag har skrivit en dikt till dig i present.

"Jag ligger här
och klockan är alldeles för mycket.
Tankar som ett virrvarv,
ibland dränker dom mig.
Det är omöjligt att somna.
Men då fylls jag av en känsla
och den säger att jag kan,
att jag ska.
Så jag smyger upp och väcker dig.
Andas, säger du
och jag andas.
Andas in ditt lugn
och det blir bättre igen.
Jag slutar skaka,
tårar som upphör.
En trygghet som inte går att beskriva.
Du stryker din hand över mitt hår.
Det som gjorde så ont
förvandlas till kärlek till dig mamma.
och med en kärlek i mitt hjärta,
somnar jag."

Hoppas att du gillar den, jag älskar dig mamma.

Kommentarer
Postat av: Ellen

Jätte fin dikt. Jag hade blivit jätteglad om det var jag som var din mamma och fick den dikten.

2008-06-09 @ 10:32:36
URL: http://ellenss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0