Hej mor och far

Hejsan alla trevliga läsare!
Här har jag startat en föräldra-vänligblogg, speciellt tillägnad mina föräldrar eftersom min kära mor ville se hur jag skrev eftersom hon tyckte att jag skriver så bra. Så nu lilla mamma har jag skaffat mig en trevlig blogg där jag ska skriva trevliga och ordentliga saker. Här ska jag inte skriva om mina bravader på stan, mina sena ankomster till skolan eller mina sexvanor. Här ska jag skriva om mina växter, hur snälla mina föräldrar är eller om hur duktigt jag har studerat! HAHA, nej inte riktigt så men ändå.

På denna blogg måste jag även ta hänsyn till att de lite äldre läsare (40+) kanske inte förstår alla internet förkortningar som oftast används på msn osv. Eller alla smilegubbar eller konstiga uttryck som vi tonåringar använder. Men jag kanske ska ta och lära er, en gång för alla!

Några vanliga uttryck och gubbar;
<3 detta är ett hjärta. Luta ditt huvud åt höger så ser du tydligare!
:) Detta är en glad gubbe, luta huvudet till vänster så ser du det!
:D detta är en jätteglad gubbe
;) här är en gubbe som flirtar!
"Helluuu" = Hej!
"Vad händer?" = Vad gör du just nu?
"iaf" = en förkortning av I alla fall
"brb" = en förkortning av Be right back som betyder att man snart är tillbaka
"haha" = det skriver jag när jag vill förstärka att jag tycker att någonting är roligt

Ja, jag hoppas att ni har lärt er lite nytt nu. I nästa blogginlägg så ska jag presentera mig själv lite mer ingående!
Puss och Kram
Lisa Fisa

Kommentarer
Postat av: morochfar

Helluuu

2008-05-20 @ 16:03:22
Postat av: mamma

Helluuu

2008-05-20 @ 16:05:28
Postat av: hehehehhe

Helluuu

2008-05-20 @ 16:06:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0