Cola zero

Hejsan svejsan!
Jag har nyss skrivit en till diskussion om ungdomars självkänsla. Den blev skitdålig och jag är inte alls nöjd. Men jag kommer nog att lämna in den ändå, så är det ibland.
Nu har jag tagit en paus och dricker en Cola Zero, inte alls lika god som cola light men den får duga, det var ju det enda som erbjöds!
Idag har jag inga planer alls, jag ska väl hänga med mallan brallan som vanligt. Fast vi vet inte vad vi ska göra. Blir väl det gamla vanliga. Dra en lina, pierca oss och slå ner någon oskyldig på stan. Inte något märkvärdigt!

Här kan ni få läsa en liten bit ur min disussion:

"

Vad kan vi då göra för att ge dagens ungdomar en bättre självkänsla? Jag tycker att skolorna borde ta mer ansvar för detta och inte bara lära ut om kost och träning utan inkludera psykiskhälsa också. Jag tycker att dagens samhälle sätter höga krav på oss ungdomar och då måste vi lära oss att sålla bort det som inte är så viktigt och kunna prioritera det som är värt att prioritera. Om vi redan som unga får lära oss att ha en sund inställning till oss själva och få höra att vi duger om vi är så kommer detta leda till att fler kommer att trivas med sig själva och det är väl ganska uppenbart att det kommer att bli ett bättre samhälle om nästan alla trivs med sig själva. Det sägs ju att man måste älska sig själv för att kunna älska någon annan och jag tror det stämmer."

Tada! skiver mer sen. Pussis!


Kommentarer
Postat av: morochfar

Så sant som sagt, du duger som du är!!!!!!! Puss

2008-05-23 @ 18:28:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0